هشدار دیده‌بان حقوق بشر به اسرائیل درباره کشتار حاملان پرچم سفید 

دیده‌بان حقوق بشر به اسرائیل درباره کشتن افرادی که با حمل پرچم سفید درصدد نجات خود هستند، هشدار داد.

دیده بان حقوق بشر در واکنش به کشتار حاملان پرچم سفید توسط نظامیان صهیونیست در غزه تاکید کرد که این اولین بار نیست و این موضوع مشکلات اساسی در زمینه حفاظت از غیرنظامیان را ایجاد می‌کند. 

این سازمان با اشاره به «اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر تیراندازی به اسرا در غزه، با وجود سینه برهنه و پرچم‌های سفید در دست، مشکلات اساسی در زمینه حفاظت از غیرنظامیان در جریان خصومت‌های کنونی ایجاد می‌کند». 

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که حمله به غیرنظامیان ممنوع است. همچنین حمله به نظامیانی که با اهتزاز پرچم سفید قصد تسلیم خود را اعلام می‌کنند، ممنوع است. استفاده غیرقانونی از پرچم سفید برای انجام یک حمله، خیانت نامیده می‌شود و غیرقانونی است.

ارتش اسرائیل قبلاً غیرنظامیان فلسطینی را که پرچم‌های سفید را حمل می‌کردند، هدف قرار می‌داد.

این سازمان فاش کرد که در سال ۲۰۰۹، هفت حادثه در طول جنگ را مستند کرده است که در آن ارتش اسرائیل به طور غیرقانونی ۱۱ غیرنظامی فلسطینی را که در یک گروه پرچم‌های سفید حمل می‌کردند به ضرب گلوله شهید کردند. در میان قربانیان پنج زن و چهار کودک بودند. معافیت از مجازات به رفتار غیرقانونی دامن می‌زند. بر اساس اطلاعات ما، اسرائیل هیچ کس را در قبال این تخلفات جدی که در جریان جنگ دسامبر ۲۰۰۸-ژانویه ۲۰۰۹ مرتکب شده اند، پاسخگو نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
حتما دیدبانش پسر پادشاه انگلیس ویا پسر بایدن ویا پسر نتانیاهو میباشد( بگوئید عمل کجاست سیاه بازی تاکی)
آخرین اخبار